Gladast är nog räven ......

 
Nu har fina Celtic åkt hem - både roligt och nyttigt att passa andras hundar.
Cillen och Happy är bundisar... men liiiiite jobbigt är det när hon kommer och inkräktar på min flock he he he
 
Happy tycker det är lite jobbigt... det märks så tydligt på henne (hon ser sotis ut och blir väldigt avaktande i sitt beteende och får en blick som ser sotis ut... vem vet kanske jag förmänskligar... men det är inte bara vi i flocken som sett det) Celtic tar verkligen för sig vill gärna sitta i knät och ha gos en så mysig tjej. Mycket krut var det i henne på promenaderna det märktes att hon har varit mammaledig och i vintervila.
 
Tycker väldigt bra om två hundar i träningssamanhang. Den metoden att inget jobb om du inte sköter dig (sköter=stadga och tystnad) fungerar så bra på Happy. Men jag är nog en "enhundsmänniska" ändå till vardags. Just detta att det är så smidigt med en hund i vardagen. Kunna träna på promenaden och BARA behöva lägga ett spår... men visst jag ser tjusningen i att ha två med. De får ut så mycket av varandra på promenaden som inte jag kan ge. Hm Kluvet...  Jag såg andra träningsmöjligheter på promenaden nu i stället...Men jag vet att det finns vovs att låna och vi lånar väl gärna av varandra ;-). 
 
Vi har spårat och kört med fåglar och dummies. Happy har även fått lite lydnad. Cillen har fått lite "aktivering" och Happy mer av träning. 
 
Hon går snart in i ett löp misstänker jag så det blir ingen WT cup för oss, tyvärr. Men däremot utställning :) första är bokad inoff på SÄKK i här i Borås. Vänersborg i början av juni känner jag för med och även självklart Ryda och kanske tvååker

Kommentarer
Postat av: Michie och Cilli

Fin bild! Visst är det perfekt att ha 2 hundar någon gång i bland sådär:) Det är lite lagom!

2013-04-10 @ 21:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0