Känd Mentalstatus 6/10

Det finns inte ord för hur stolt, glad och tacksam jag är för min underbara bästis Happy!!

Mentalstatus gör alla i kullen - det betyder att hunden utsätts för situationer (en bana)som bedöms av utbildat folk även skott ingår här...

Happy var den enda valpen som reagerade på ljudet på på valptestet. Nycklar som tappades då reagerade tydligt på det ... reagera behöver inte betyda något negativt. Jag tycker det är guld värt att få med sig den typen av info när man får hem sin valp. Ljud och en liten promenad i stan med allt vad det innebär fick bli vardag för henne. (Hon var med på mitt dåvarande jobb)Dock på ett väääääldigt lugnt sätt. En sak i taget och gör ingen grej av det har varit vår melodi. Mycket gos och pussar är viktigt jämt och har varit ifrån början och självklart backades hon upp om det behövdes...Det kvittot att hon är oberörd på ljudet skrammlet och skottet var en härlig bekräftelse att få!!!

Träna och gosa är nog på en delad förstaplats när det gäller Happy! Ligga på soffan i en vecka eller två utan hjärngympa och bara daglig motion skulle hon absolut köpa❤

Tack till Sofia för vår  sessa ❤ (det finns mycket fin släkt här i Borås som det bara har kommit trevliga avkommor på så uppfödarna har gjort ett mycket bra jobb i sitt avelsarbete❤)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0