Happy och Celtic


Syrran har varit här!! Jätte kul tyckte vi alla i familjen. En okomplicerad tjej som gärna
kelar och gosar. Happy fick en släng av svartsjuka - inget allvarligt mer än att hon visade
att hon var sotis när Celtic tog för sig och ville gosa.

Vi har fått äran att passa denna goa tjej när familjen ska till Cypern. Så jag ville ha henne
här för att veta va hon är för en prick. Hon har inte varit här innan hon vet vem happy
och jag är - men inget mer än så. Det gick jätte bra - det va nog mer Happy som hade
svårt med avkopplingen.(slyngel som hon är) Hon behövde lite hjälp i form av lite lugnande signaler och då kunde även hon koppla av. Igår tog vi en sväng till spårskogen och sjön igår - båda fick varsitt spår
på ca 800 m lite drygt närmare 1km tror jag allt. Uppskattat av båda vovsen och ett dopp i 
picke både före och efter spår.

Idag har vi varit strax utanför Tidaholm i mammas stuga och firat morsdag. Celtic fick
åka hem till husse då - det hade varit mycket för henne ändå. Vi startade dagen med 
att kolla på när fickorna spelade match på kronäng... jobbigt tyckte Cillen - men 
det gick jätte bra vi satte oss i gräset för oss själva hundarna låg jämte och tog det lugnt
Även Cillen låg och kollade när jag hade hjälpt henne och lugnat ner sig.

Nästa helg väntar ett läger med Brukshundklubben - Landskrona ska vi till!
Åker fredag och kommer hem söndag. Såååå kul det ska bli! Längtar sååå!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0