Detaljer...hmmmm

Suck detta med detaljer är inte min grej... Eller jo vissa detaljer... När jag ser poletten börjar trilla ner då har jag lättare för att fortsätta nöta men när jag inte ser tendens till polett har jag svårt!!! Nog för att jag är osäker på om jag "gör rätt för att hon ska förstå"... 

Att hålla ut och ha tålamod  jag kan väl tänka mig att det lyser igenom på mig/matte att jag  tror inte på detta (innan jag ser något litet svar ifrån henne på att hon kanske kan förstå vad jag vill) så jag jamsar väl med.. Ta bara detta med "hålla fast" träning. Jag har så svårt att se bilden efter... Istället ser jag bilden att happy kommer aldrig vilja hålla fast och jag klappar henne. Framförgående och kryp va två såna moment för mig och Pett. Helt plötsligt händer det.. Jag såg att han börjar fatta å va mycket roligare det blev då! Kryp hann vi inte med att tävla i (avstod) men framförgående blev 8 och 8,5. Jag tror det handlar om förståelsen för färdigt moment men vissa moment känner man hur fasen har dom lyckats komma dit... Linförighet/fritt följ har jag knappt snuddat vid (ingångar inne vid vägg)(ångest moment vill ha ett bra fritt följ) vikten av att få det bra är viktigt i lydnad/Brukset Hela vägen. Tränar jag bara avlämningar - så fungerar det fint - vad jag missat är att lära henne att tack betyder "slut" och loss utan hon har släppt när det passar henne... hmmm tänka om...
 
Däremot har jag introducerat rutan, hopp, hopp sitt i skogen, plats (där vill jag uthållighet för hakan i backen) och sitt och ligg kvar samt lite fjärr så vi tränar helt klart ändå ... (sånt gör vi i skogen hemma el om jag är med och kollar någon match så passar vi på innan och efter) målet är att starta om ett år eller när vi känns klara lydnaden ska vi inte vara klara för ettan bara utan även för tvåan och ha vissa moment i trean. Va det gäller Brukset så är det skott och ha några moment i lägre innan start - vi ska skynda långsamt har jag lovat mig vi ska ha ett långt happy life är stora målet. Happy bjuder väldigt mycket och har mycket iver i sig - vilket jag kan tycka är svårt att hantera i vissa situationer.... skon klämmer nog där tror jag mest...

Ett kort ifrån helgen - va ute och hälsade på Sofia  m familj. Barca visade Happy hur man hoppar ifrån hög brygga så det va väl bara att göra samma sak tyckte happy. Lite vatten träning som även innehöll passivitet ... gjorde vi med - men myyyycket prat kring träning som är minst lika viktig. Hon går lätt upp i stress vid vattnet. Lika bra att ta tag i det direkt. Bara sitta och jobba med lugnande signaler - jag tar till det vattnet jag kan har ju Ramnasjön med massa fåglar på lunchen så även viskan

Jag fick även känna på Viggo lite i lydnaden - godingen vilken kille!


Igår gick vi vår första kurs jag och Happy - vift, jaktapportering - super kul! Ser också  fram emot lägret 1-3/6 som jag ser som en liten "officiell" tränings start



Lika som bär!!!


Kommentarer
Postat av: Carolina

Hej! Jadu, blandade känslor igår. Mezzi har ju inte riktigt grepp om det här med att lämna till mig. Ska börja träna hålla fast nu i veckan, få se om jag kan få honom att fatta :) Men kul var det. Få se hur grupperna delas upp nästa vecka. Ha en skön helg, Kram Carolina

2012-05-04 @ 16:39:13
URL: http://www.lina-thisismylife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0