Vetrinärbesök på Fyrfota vetrinärpraktik

Idag har vi varit på vårt första riktiga vetrinärbesök... efter vaccinationen hos vet Kristina. Där hos Kristina  känns det inte som att gå till vetrinär riktigt eftersom hon har sin praktik i källaren i huset. Hur som helst - så hade vi super gott om tid så vi gick till nya djuraffären som har öppnat strax intill. Kollade lite köpte två grejer och ett retriverkoppel ... måste ju ha ett grönt med :-S

Hon älskade sina leksaker så hon bar sin sak och va så stolt när vi skulle gå tillbaka. Vi hade tur fick komma in direkt i ett rum där satte jag mig på golvet och vi lekte lite... vill ju sååå gärna att hon ska ha en positiv upplevelse... sedan kom vetrinär Milan - hon hälsade så glatt och han sänkte bordet så hon kunde skutta upp på det. Där låg hon lugnt och fint när han hissade upp - kollade på mig och hade fullt förtroende...  han fick undersöka henne hals och klämma på henne konstaterade med att hon hade en lätt släng av skendräktighet. Det var inte därför vi var där - hennes kala fläck på låret som har fått mina grå att krulla sig... förmodligen är det som jag tror att hon slagit i sig rätt så rejält och det är ett blåmärke som läker - lite salva och tikskydd ska vi  sätta på henne så det får vara i fred. (jag som tycker att hon faktiskt låter det vara... rätt så bra men det räcker med två slick om dagen för att hålla det aktivt sa vetrinären så nu är det byxa(tikskydd känns bättre än tratt faktiskt hon är mer fri på det viset med) på som gäller - skönt att hon slipper tratt ..) Hur som helst så känns det jätte bra att ha kollat upp det och skulle inte pälsen ha kommit till utställningen så finns det en naturlig förklaring. Salvan blir till att använda en vecka.

Han hissade ner henne och hon låg fint som en prinsessa - kollade på mig och jag sa varsågod när den va nere... UNDERBARA HUND säger jag bara. Ännu stoltare blir man när Milan säger att jag har en fin och välbalanserad hund - många blir stressade när man hissar ner bordet och även bara av ett vetrinärbesök. Det tog på krafterna för nu har hon stensovit hela eftermiddagen.

Kommentarer
Postat av: Carolina

Så gumman är skendräktig, hur länge kan det hålla på då? Vad duktig hon är den lilla stumpan. Ge henne en bamsekram från Mezzi och mig <3

2012-03-19 @ 20:27:17
URL: http://www.lina-thisismylife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0