Utställning är kul

När vi åkte ifrån My dog sa jag till mig själv och Sofia att nu ska vi vänta Happy ska få växa till sig och framförallt pälsa till sig. Hur som så gick tiden och det började rycka i utställnings tarmen... Den i lördags var ju inofficiell. Bra träning och ett bra sätt att få veta va den domarn tycker om pälsen och hur hon har kommit till sig. Dom orden vi fick förra helgen fick mig att få mersmak och debutera officiellt snart ... Sagt och gjort så är vi nu anmälda 15/4 till "Bohus" som är flyttat till strömma.(nära och bra för jag håller mig här omkring när det gäller utställning eller ja med omnejd hehe... )

Hm när jag hade min första hund så sa jag aldrig utställning ...denna hund ska bli en sällskaps hund och vi kanske ska testa agility Hmmm så blev det inte riktigt... Agility kurs har jag inte gått...
Det finns inget som går upp emot ett ordentlig träningspass i skogen med din hund visst är det så.... Men utställning är med träning så jäkla bra dessutom på många plan.

När jag och Sofia satt i lördags vi hade flickorna i buren och Viggo på en filt för stunden. Viggo låg där på rygg och myste. Dom kom fram och frågade om det verkligen va tollare vi hade... "dom är väl mer stressade" va följd kommentaren efter att vi svarat ja...


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag håller med dig, jag fick också lite mersmak för utställning efter att jag provat på första gången i Malmö. Jag kommer nog att ställa Figo officiellt mer än en gång och går det bra så blir det säkert mer än två gånger ;) Figo var inte heller ett dugg stressad på utställningen, så det tycker jag låter som förutfattade meningar! Kram

2012-03-03 @ 11:37:24
URL: http://svartalven.blogspot.com
Postat av: Carolina

Finns alltid fördomar om allt. Mezzi är inte heller stressad. Han är väldigt lugn och trygg nu. Vi väntar dock med utställning till sommaren. Kul att det går bra för Happy :)

Kram Carolina

2012-03-03 @ 14:14:11
URL: http://www.lina-thisismylife.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0