Tycker tiden rusar fram i en rasande fart....

 
 
Tiden rusar verkligen fram! Tänk på måndag är det ett år sedan vi fick hem denna lilla råtta!!! ;-)
Nu till helgen vankas det Kennelträff med Lantlyckans och kullsyskonen! Ska bli så Trevligt
5 valpar kommer säger ryktet. Det är så kul att få se hur de har utvecklats och träffa alla trevliga
mattar och hussar. Mezzi har vi blivit bortskämd med som bor i Dannike har jag kunnat följa riktigt nära - då vi gick en kurs på vift tillsammans. Ett hopp om att det blir en fortsättning på den kursen till hösten... :-) Ryda är det på söndag. Kuuul! Har fått äran  att visa Tix ifrån Krokasmedens kennel med.
 
Nu har det hunnit vara midsommar haft en lugn och skön helg utan massa måsten. Träffade våra kompisar som vi brukar - sill hos dom och grill hos oss - en tur till Hofsnäs blev det med....  En go helg även om mygg och väder inte riktigt varit på vår sida....
 
Nu till min största Bomb!!!! Hua - jag har gått och bytt jobb! Jajje men - har sagt upp mig efter 7 år på Borås Affärsresebyrå. Inte så att jag aktivt LEEETADE jobb men detta sprang jag på bokstavligt talat, dagen innan ansökningstiden gick ut. Jag råkade surfa in på ams en dag av en händelse... (typ aldrig där och kollar) hur som helst så söker Almåsgymnasiet Lärare till turismutbildningen. Något sa till mig att sök - jobbet för dig!! Sagt och gjort plitade ihop min ansökan och fixade till min CV - fredag kväll tryckte jag på skicka. Phew - kände att bara skriva en ansökan och fixa CV inte var gjort i en handvändning. Kommer jag på intervju blir jag stolt och glad! Onsdag innan midsommar ringde min mobil och jag satte kaffet i halsen - jag blev kallad till intervju. Ville helst träffat mig på onsdagen men jag fick till ett möte kl 08 på torsdagen istället. Ett två timmars långt möte och jag bara kände att yes vad roligt - vilken utmaning att få förmedla och lära ut det jag sysslat med i 20 års tid. Självklart finns läroplan och läromedel att luta sig mot.  Slutar på mitt jobb 23/7 och börjar 20/8 ska in och jobba några dagar innan vi åker till Spanien med. Jag har ju ett förflutet inom konståkningen som tränare och även min projekt anställning jag hade ett år som linjeinstruktör(utbildade till 50%) när jag var på Amex. En viss lockelse känner jag redan att sätta mig vid skolbänken själv och läsa in pedagogiken så jag blir behörig. Nu måste jag rent formellt söka om tjänsten varje år - då jag inte har behörigheten,  Men det har varit en omtumlande tid - från steget till att fixa ansökan till beskedet som jag fick i måndags att de ville satsa på mig om jag själv ville....Allt på en dryg vecka..... Tappade fotfästet ett tag och det rörde om en del i kolan vill jag lova! Jag har lovat mig själv att jobba minst ett år eller åtminstone en termin innan jag söker och ska läsa in pedagogikdelen. Det lär blir mycket ändå! Ser fram att bli "fröken Malin"
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carolina

Men vad roligt och spännande, grattis! Inte visste jag att du har hållt på med konståkning. Ser också framemot lördagens träff, kul att vi kunde vara med :) Ses på lördag, pussa Happy från Mezzi :) Kram Carolina

2012-06-27 @ 22:07:14
URL: http://www.lina-thisismylife.blogspot.com
Postat av: Malin

Tack Carolina! Ja det ska bli roligt och spännande.

Jätte kul att ni kunde komma med på lördag :-) Happy älskar pussar och pussar tillbaka på brorsan <3
Kram Malin

2012-06-27 @ 22:16:08
URL: http://eemmapeettersson.blogg.se/
Postat av: Sofie

Grattis va kul!! Ses på lördag!

2012-06-28 @ 11:01:32
Postat av: Josefin

Jag har ju tyvärr glömt att anmäla mej till utställningen imorgon:( Vi ska till Tvååker nästa lördag ni ska inte dit?? Men ni får lycka till imorgon o hoppas att det går bra:) Kram

2012-06-30 @ 18:53:17
URL: http://frkenzaar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0