Liten har blivit stor! 8 månader 7/1 och börjar året med ett löp....

Oj tiden går fort när man har roligt!! Vi har hunnit med en vecka i Sälen firat jul och nyår. Sälen va toppen lagom kallt snö hade vi ca 50 cm tyvärr inte alla backar öppna men det fanns så det räckte ändå! Jag testade längdskidor! Så kul ångrade verkligen att jag inte testade det i början av veckan då hade det blivit fler gånger. Vi åkte 18/12 och kom hem 26/12.Bilresan gick toppen stannade efter 15 mil och tog en bensträckade inte ett ljud ifrån Happy på hela resan. Det är sååå stor skillnad - hade lille Pett innan som va åksjuk under sitt första år. Sedan hörde inte bilåkandet till favvo sysslan precis - han blev låg då accepterade det men det märktes vad han tyckte om det. Happy älskar snön tyckte om att jaga snöklumpar blev tokig och bjöd upp till lek när hon fick se skidåkare...  Vi åkte med min bror och min bästa vän Anette Rosell och hennes två söner. Mycket Lyckat! Många skratt och mycket friskt luft och ingen stress!!! Underbart! Väl hemma och lite jobb för min och happys del. Nyår firade vi ihop med Fam Daun och Fam Paaso - Daun har två små tikar av blandras och jag Happy Paasos ingen hund. Dagen började med bowling och fortsatte till Picke för en runda runt sjön med korvgrill.... det va fler än vi som tänkt så kan jag meddela. Happy fick lite uppletande och ett litet jakt sök på vägen och va nöjd och glad vovve hela dagen. Avlämningarna går bättre och bättre vi måste träna på gripande och bära här... mer... men det märks att hon är en Tollare hon förstår snabbt! KUL!! Hon skiljer även bra på jakt sök och uppletande - inga problem.  Vi gick en kvällsrunda på nyårsafton  vid 22 då small det rätt bra men det bekom inte¨någon av hundarna så värst. Summa summarum så hade vi en jätte trevlig nyår.  och  Nu laddar vi för My dog på fredag 6/1. På lördag fyller hon 8 månader och hon har inlett 2012 med ett löp. Hon gillade inte alls tik skyddet i början men nu accepterar hon det. Gosigare än vanligt och mattig har väl varit symptom och faktiskt  tröttare.. började fundera på om hon va sjuk... Men så kom detta som ett brev på posten! Upptäckte lite blod på golvet så det fick bli skydd på....  Tror det började i Söndags faktiskt - det "körde" lite i hennes mage den dagen...
Ingen diarre men många högar... 

Det ska bli så kul på fredag på My dog. Har aldrig varit där faktiskt. Ska bli kul att höra vad domarn har att säga och en erfarenhet rikare. Förhoppningsvis massa kunnigt folk att möta med. Å lite shopping! Hela familjen ska med så det ska bli skoj. Jag åker med Sofia och Michelle ner tidig morgon - övriga kommer runt 10


Kommentarer
Postat av: Carolina

Visst e det spännande. Vi ses där. Ska bli så kul att se hur det går för dom små liven.



Kram Carolina

2012-01-04 @ 14:20:30
URL: http://www.lina-thisismylife.blogspot.com
Postat av: Johanna

Kul å se hur fin din tollare har blivit. Själv har jag och skriver om min 17v golden retriever valp.

2012-01-04 @ 15:50:24
URL: http://goteborgfamiljen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0