Året som gått och året som kommer

Året som var har varit ett innehållsrikt och omtumlande år! Speciellt när det gäller min lille läromästare Pettson som tyvärr bara fick bli 3,5 år sedan att underbara tjejen Happy skulle komma till oss. Allt har en mening och jag kände till 100% att beslutet var rätt att ta bort Pettson även om det var tungt. Men jag som hundägare har ett ansvar mot andra och kan inte vara ego.

Jag har lovat mig själv ett lugnt första år med Happy. Lite hjärngympa stadga och vardagslydnad har varit och är fokus. Promenaderna har fått bli lite längre fr.o.m. Nu faktiskt. Ser fram emot när hon blir året och kan hänga med ut i löparspåret...

2012 blir det Mentaltest och utställningar samt mycket titta och lära. Vi ska gå en jakt apportering på Vift. Kul!! Kursa är skoj - plus att vi blir många med tollare på den kursen :-) har jag räknat ut. Tävling ja det beror på hur hon känns och hur "vi" känns. En apell vår 2013 känns inte omöjligt - om vi känner oss redo till hösten nu 2012 tja det får tiden utvisa. Vi ska ta det lugnt vi har många år framför oss och vårt RIKTIGA mål är att ha ett Happy life tillsammans - å det vet att vi kommer ha. Vi kommer ha mycket kul ihop! Fler gråa lär det bli med .... som tur är finns det medel mot dom! :-P

Två bilder på läromästaren Pettson ♥ R.I.P f 2007 09 21  + 2011 05 09




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0