7/1 - 8 månader 14,5 kg

Idag är det lördag och lite slappardag!! Happys löp tar på henne hon är mycket tröttare sover mycket. Tur i otur när jag varit krasslig och inte orkat så mycket..... Igår va vi på My dog! Verkligen jätte trevlig dag!

Happy blev oplacerad och fick följande kritik:

Femenin lite spensligt byggd, fint lynne, kort hals, branta skuldror, fallande kors, utmärkt färg, ganska pälsfattig för dagen, visar sig allert!

Vi ska se vad som händer nu med Happy efter löp hon behöver komma i kostymen jag tycker det är kul med utställning och ser det som en del i träningen med men det är inte så kul när man vet att man inte har så mycket att komma med.... Jäkligt sugen på Bohus i april men jag ska avvakta och se hur hon utvecklas. Barca och Celtic var sena i sin utveckling med och även att sätta sin vuxen päls.

Lite komiskt  var det igår tycker jag ... både Barca och Celtic även dom fick även kritik för sin päls.

Fick även träffa en Barca valp till Glasgow och Josefin ifrån Derome. Mycket prat igår -trevligt!!

Många Barca valpar var det halvsyskonen Glasgow och Josefin ifrån Derome Celtic och Michelle. Helbror Mezzi och Carolina ifrån Dannike. 

Happy låg bara där och var söt, drog många blickar till sig och många som gick i tollartankar till sig. Många kom fram och hade frågor klappa, ville fota och ville veta var min uppfödare fanns.


Mycket social träning och passivitet. Lära sig stänga av när det är så mycket runt omkring - guld värt! Jag gillar ju även att hunden ska tycka om sin bur, som är för mig given att ha med sig på utställning. Se det som sin lya och kunna gå in och lägga sig även om den står öppen och inte matte sagt till! Buren är en trygghet och en trevlig plats 😊 är mitt mål. Lite häftigt var att tollarna var den näst största rasen på torsdagen och största rasen på fredagen! Det hör inte till vanligheterna direkt. 73 st anmälda.

Åsa en nyvunnen tollarvän hade anmält sin (krokasmed) Tix till My dog! Tanken var att en kompis till henne skulle ställt honom. Men så lite hastigt och lustigt så så där på morgonkvisten blev det jag som fick visa honom. Konstigt nog inte ett dugg nervös när jag visade utan det va skoj. Han blev bästa hanvalpen!!!! Ännu roligare va det när alla var färdiga och sista varvet skulle springas så gjorde jag och Michelle ett förarbyte. Jag ville hämta ut min tjej och inte ta henne ifrån buren rakt ut i ringen. Domarn märkte inte att vi bytte han grymtade till Michelle att hon får träna på att ställa upp lite bättre fniss. Tix bara fann sig - jaha ska jag springa med dig nu! Super vilken kille!! Verkligen En Super dag! Tack till alla! Önskar att jag hade hunnit pratat lite mer med trevliga Carolina m familj men det gick i ett där igår.. Happy som är trött av löpet va klubbad och även jag som inte varit ok i veckan!

 

image description

visst är hon fin i sin nya blöja?

 


Kommentarer
Postat av: Carolina

Hej! Nej, vi hann ju inte prata så mycket men vi kan kanske träffas och träna lite nån dag när Happys löp lugnat sig. Vi gick runt på mässan och shoppade lite till Mezzi. Så nu har jag införskaffat spår sele+ lina och 2 dummisar. Vi avvaktar med utställning till sommaren nu, så han hinner växa till sig lite. Vi kan väl höras av framöver. Ha dewt gott, kram Carolina & brorsan Mezzi.

2012-01-07 @ 15:26:02
URL: http://www.lina-thisismylife.blogspot.com
Postat av: Linda

Bra jobbat! Hörde att ni var grymma i ringen! Kram

2012-01-07 @ 22:46:50
URL: http://www.segerlyckan.se
Postat av: Michelle och Celtic

Tack för en supermysig dag! Vi kan ju avvakta tills anm går ut för Bohus och se hur pälsarna sätter sig! kram

2012-01-07 @ 23:11:50
URL: http://princessceltic.blogspot.com
Postat av: Linda

Tack för den fina hälsningen på hemsidan. Jag blev verkligen glad, de orden värmde! Kram

2012-01-08 @ 20:23:30
URL: http://www.segerlyckan.se
Postat av: Josefin

Hejsan!! Söt hon e!! det va kul att ses:) Mvh Josefin o Glasgow

2012-01-11 @ 17:57:18
URL: http://frkenzaar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0