Klockrent!

Klockrent är ett mycket bra ord som jag tycker används ofta i hundsammanhang. Själv tycker jag det är ett klockrent ord som beskriver vad man menar bra! ;-)

Idag har vi varit ute och tränat spår och jakt med Marie och hennes Ulf och deras två hinnareds flattar Åndo och Cash. Ett rätt långt spår blev det för Happy strax under kilometern 7 + slut (4 brukspinnar + 3 skogspinnar) inget att anmärka på mer än att hon går fram som en ångvält och jag får bromsa.

Vi la även ett stort sök med 9 dummies på ett fält hundarna fick sitta på rad och vi slängde ut dom sedan skickade vi en och en... 3 var fick dom ta. Alla skötte sig fint och jobbade när de skulle och hade även passiviteten när de andra jobbade. Är så nöjd med min sessa nu var vi en ny konstellation för Happy både av hundar och människor(träningskompisar med min förra hund.. ) och Happy skötte sig med beröm godkänt även i denna situation.

Vi gjorde en liten dirigerings övning, passivitets övning och även en att inte få byta(dummie)övning. Slutligen fick vi till en plats med.

En super eftermiddag - nu har jag en så där härligt trött vovve!!!!



Kommentarer
Postat av: Linda

Du arbetar så flitigt med din lilla tjej. Ska bli spännande att se er på tävlingsbanorna. Jättegrattis igen till de fina utställningsresultaten. Kram

2012-02-26 @ 20:02:45
URL: http://www.segerlyckan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0