2013

HAPPY 19 Månader 
Nu vankas det nytt år och nya utmaningar för min egen del! Jag har kommit in på universitetet. Jag ska läsa in pedagogiken. Jag kom in i Göteborg och Karlstad - men valde Karlstad pga att det sägs att det är ett bättre universitet än Göteborg. Som du säkert vet så valde jag att sadla om i somras nu är jag lärare på gymnasienivå. (Hotell och turismprogrammet) Kände ganska omgående att yrket passar mig, jättekul! Att få arbeta med människor och utveckling och det jag har arbetat med i 20 års tid - klockrent. Ser fram emot skolbänken också. Något jag inte gjort på många många år... eftersom jag inte vetat vad jag ville bli ;-) 21/1 är det upprop det är med skräckblandad förtjusning jag åker dit. Jag har ju ingen aning om hur det är att sitta i skolbänken på universitetet och dessutom arbeta 100% samtidigt. Familjen och Happy kommer i första hand så all ideell verksamhet för min egendel har jag lagt åt sidan. Det känns bra att ha bestämt mig för jag ogillar verkligen att göra något halvdant. Den tiden kommer igen - det gör inte familjetiden och hundens tid...  Happy blir ju också äldre.
 
Det blir inte My Dog heller för oss i år. Har en hund som ser ut som en urfälld Råtta ;-) Skämt å sido hon är tok urfälld just nu och jag tycker hon ser ut som "värsta unghunden" hon behöver växa i sina ben och pälsa och muskla till sig. Vi firar in det nya året i skidbacken istället och laddar batterier på annan ort.
 
Hunderiträning då?? Har inte visat mig på klubben speciellt mycket. Något jag inte saknat eller "orkat med" har hellre valt att ta med Happy ut på andra marker och tränat lydnad och spår och jakt. Vi har inte legat på latsidan om du trodde det - även om vi inte visat oss på klubben. Happy har även visat lite unghundsfasoner när det gäller lydnadsbiten så vi har fått backa och jobbat en del på stadgan... men även kört in lite nytt. Skyndar långsamt med fria följet och position. Rutan i lkII och III, hopp/sitt, apportering med metall och vanlig, fjärr både tvåan och trean och vittring är något vi jobbar på. Det där är en färskvara så det handlar om underhåll - men något jag vill att hon känner sig trygg i innan vi startar. Happy är den typ av hund - oerhört förarvek och mår bra när hon är säker på sin sak. Lägger mycket energi på att vilja vara till lags. Vi ska inte starta något innan jag känner att hon är trygg och vi vet vad vi gör. Apellen är väl något som jag tänker kan vara först ut. Tidigast hösten 2013. Men skola och jobb går först - så får vi se vart vi står. 
En dräktig Honey Creek's Celtic 3 år och Happy. Ja det är bara för roligt!!! Cillen som hon kallas är parad med 
Krokasmedens Disel. Celtic är en fantastiskt underbar hund och kommer bli en så bra mamma. Vilka valpar det kommer bli. SM hunden Disel och Cillen som är en fantastisk arbetsmyra att jobba och gosa med. Underbar med barn och i vardagen samtidigt som hon är fantastisk att arbeta med. Lycka Till och Grattis säger jag till Michelle och Krokarna :-)

Kommentarer
Postat av: Michie

Gulligt inlägg, fina ord om Cilli:)

2012-12-29 @ 22:00:57
URL: http://princessceltic.blogspot.com
Postat av: Carolina

Hej!
Nu bloggar jag igen. Lycka till med plugget, det är kul att plugga. Jag ska göra det på distans. Vi kanske skulle ta den där träffen framöver som inte blev av i höstas. Ha det gott! Ni är väl kvar i Stöten. Vi hörs, kram Carolina

2013-01-01 @ 22:38:39
URL: http://www.thisismylife.blogspot.com
Postat av: Sofie & Figo

Grattis till utbildningen, alltid kul att lära sig mer om det man är intresserad av att göra ! Ni är så duktiga du och Happy! :)
Ang. hur jag har gjort för att gå ner i vikt så har det ju blivit en totalomställning av min livsstil, istället för att sitta still och plugga så rör jag mig hela dagarna på jobbet, tog upp löpningen igen, äter mindre och tränar mer, både gym, hund och löpning - inte minst för att jag har tid, bor ensam och slipper plugga varje kväll. Det har nästan gått av sig själv, nu försöker jag hitta en balans där jag inte ska gå ner (eller upp) mer, men det är inte heller så lätt!
Ha det så bra nu och god fortsättning!!
Kram

2013-01-02 @ 16:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0