Klippa klorna

Klippa klorna måste bara fungera!! Även päls och kroppsvård. Efter ha haft en trimras innan så fick jag lära mig att se det som en "träning" det med. Mål hunden och jag ska ha en mysig stund och det är jag som bestämmer när vi är klara. Inget trams. Nu har vi kommit så långt när det gäller klorna att hon lägger sig jämte mig vrider över sig på rygg - kan inte säga att hon gillar det men accepterar det och visar att hon litar på mig. Lite typ ok matte jag lägger mig då låt gör inget om det går fort över ....


Kommentarer
Postat av: Sofie

Ja det är superjobbigt när det inte fungerar att klippa klorna! Vi klipper en klo om dagen ungefär så börjar vi om sen när alla är färdiga. Skulle jag sätta mig ner och klippa alla hans klor samtidigt skulle det ta en timme minst, för hans springer iväg så fort han får chansen.. Att klippa pälsen runt tassarna är inga problem, inte heller att borsta pälsen..

2011-12-11 @ 17:59:18
URL: http://svartalven.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0